Lista aktualności Lista aktualności

Artystyczna jesień w Świerczynie

W dniu 21.09.2013r. w przepiękny, jeszcze letni dzień, wyruszyliśmy z grupą dzieci, młodzieży i dorosłych na krajoznawczy rajd rowerowy po Nadleśnictwie Świerczyna.

Była to jedna z wielu imprez integracyjnych, organizowanych przez Stowarzyszenie „Nasza Świerczyna" w ramach projektu „Artystyczna jesień w Świerczynie". Nadleśnictwo Świerczyna było współorganizatorem rajdu.

Z miejsca zbiórki przed szkołą w Świerczynie, pojechaliśmy do Sośnicy wzdłuż doliny Świerczyńca, oglądając krajobraz naszej miejscowości z nowej perspektywy. Pod dostrzegalnią przeciwpożarową w Sośnicy był pierwszy postój, połączony ze zwiedzaniem wieży i oglądaniem krajobrazu z tarasu widokowego. W miejscu edukacyjnym u podnóża wieży zapoznano uczestników rajdu z profilaktyką przeciwpożarową w Lasach Państwowych, zagrożeniach pożarowych i gaszeniem pożarów. Następnym punktem postojowych było Będlino, do którego dojechaliśmy leśnym duktem podziwiając jesienne kolory borów sosnowych przyżółcone brzozowymi liśćmi. Niedaleko siedziby historycznego Nadleśnictwa Nowy Dwór zjedliśmy II śniadanie. Dalej trasa przebiegała „starą czołgówką" aż do żelaznej bramy pod Garbowem. Po drodze podziwialiśmy krajobraz Smolnych Gór, Wierzchowa i Żabina. Wjechaliśmy na szczyt jednego z wzgórz skąd roztaczał się widok na teren ciężkich walk o przełamanie Wału Pomorskiego w styczniu i lutym 1945 roku. Następnym punktem było najwyższe wzniesienie Pojezierza Drawskiego - Góra Racza (211m n.p.m) i kompleks wyłączonych drzewostanów nasiennych dębu bezszypułkowego. Następnie pojechaliśmy obok szkółki leśnej „Dąbrówka" do Otrzepu a stamtąd na Leśną Wiatę Edukacyjną, gdzie mieliśmy przygotowane ognisko i posiłek. Po krótkim odpoczynku uczestnicy ruszyli do lasu na poszukiwanie grzybów. Pełni radości i w dobrej kondycji zakończyliśmy rajd w Świerczynie.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom naszej wyprawy.